Şiirler

KARDELEN

Bozkir ortasinda bir sabah
Bir cicek gordum karlar ustunde
İsmi Kardelen
Kardelen gun isigina tutkundu
Uzatmisti boynunu ask icinde
" Vur, diyordu , vur istersen sabah ayazi
" Vur incecik boynumu karlar ustune
"Olumden zerre kadar korkum yok benim
"Olumlerin en guzeli gun isiginda
"Olumlerin en guzeli baharla gelen
"Ben gun isigina tutkunum
"İsmim Kardelen
"Sabredemedim uc bes gun daha
"Bekleyemedim karlarin erimesini
"Bir tuhaf sanci yayildi tohumuma vakitsiz
"Uzanip gun isigini opmek geldi icimden
"Olumlerin en guzeli gun isiginda
"Olumlerin en guzeli baharla gelen
"Ben gun isigina tutkunum
"İsmim Kardelen"

Macit Benice




GİDEREK DAHA UZAK

Giderek daha uzak, giderek daha ıssız bir yerden
Ve yalnızca düşlerde görebilirim seni.
Sana yazsam, hava yakar mektuplarımı.
Karşılamaya gelsem seni, atım tökezler.

Yol boyunca aldığım yaralardan
Başka bir şey değilim, sana ulaştığımda.
Gözlerinde yansıyan, bölünen ve bozulan
Kendimden son ayrılıştan başka bir şey değilim.

Yolun iki yanında, gerideki dağları işaret eden,
Yüzlerini beyaza boyamış iki kişi:
Sen, ağızlarından akan kanın.
Ve ellerindeki bıçakların farkına varmadan,
Sırtın bana dönük, geçerken yanlarından,
Seslensem, eritir onları gözyaşların...

HENRIK NORDBRANDT
(Danimarkalı şair)
"Şiir Atlası" kitabından 26/04/2000




ÇOCUKLARIM

Sizi ben yoklama defterinden öğrenmedim
Haylaz çocuklarım
Sınıfın en devamsızını
Bir sinema dönüşü tanıdım
Koltuğunda satılmamış gazeteler
Dumanlı bir salonda
Kendime göre karşılarken akşamı
Nane şekeri uzattı en tembeliniz..
Götürmek istedi küfesinde
Elimdeki ıspanak demetini
En dalgını sınıfın
Çoğunuz semtine uğramaz oldu okulun
Palto,ayakkabı yüzünden
Kiminiz limon satar balıkpazarında
Kiminiz Tahtakale'de çaycılık eder
Biz inceleduralım aç tavuk hesabı
Tereyağındaki vitamini
Kalorisini yumurtanın
Karşılıklı neler öğrenmedik sınıfta
Çevresini ölçtük dünyanın
Hesapladık yıldızların uzaklığını
Orta Asya'dan konuştuk
Laf kıtlığında
Birlikte neler düşünmedik
Burnumuzun dibindekini görmeden
Bulutlara mı karışmadık
Güz rüzgarlarında dökülmüş
Hasta yapraklara mı üzülmedik
Serçelere mi acımadık kış günlerinde
Kendimizi unutarak....

RIFAT ILGAZ





KUM

Sen kum nedir bilmezsin
Deniz görmedin ki
Yum gözlerini zamanı düşün,
Deniz bir gözünde
Kum bir gözündedir.

Sen kül nedir bilmezsin
Ateş yakmadın ki.
Uzat ellerini gökyüzüne,
Ateş bir elinde
Kül bir elindedir


Sen aşk nedir bilmezsin
Beni sevmedin ki.
Ağla, ağlayabildiğin kadar.
Bütün güzellikler sende
Aşk bendedir.

Ümit Yaşar OĞUZCAN




DİLENCİ

sen, hergün köşe başlarında
yırtık urbanla kirli ellerinle
avuç açan, sefil insan.

inan yok farkımız birbirimizden.
sen belki tüm yaşamınca dilenecek;
beklediğin beş kuruşu biri vermezse,
ötekinden isteyeceksin.

ama ben, tüm yaşamım boyunca
tek bir kez dilendim,
bir acımasız kalbin sevdası ile alevlendim.
öylesine boş öylesine açık kaldıki elim,
yemin ettim bir daha dilenmeyeceğim.

Victor HOGO





Dag Rüzgari

Kaderde senden ayri düsmekte varmis
Dogrusu bunu hiç düsünmemistim..
Seni tanimadan
Hele seni böyle deli divane sevmeden
Yalnizlik güzeldir diyordum
Al basini, kaç bu sehirden
Ufukta bir çizgi gibi gördügün daglara
Rüzgarin iyot kokularini tasidigi denizlere git
Git gidebildigin yere git diyordum
Oysa ki, senden kaçilmazmis
Yokluguna birgün bile dayanilmazmis.
Bilmiyordum..

Yine de dayanmaga calisiyorum iste
Bir kir çiçegi kopariyorum gözlerine benzeyen
Geçen bulutlara sesleniyorum ellerin diye
Rüzgar güzel bir koku getirmisse
Saçlarini oksayip gelmistir diyerek avunuyorum
Yasamak seninle bir baska zamani
Bir baska zamanda seni yasamak
Herseyden önce sen
Elbette sen
Mutlaka sen
Ister uzaklarda ol
Ister yanibasimda dur
Sen ol yeter ki bu zaman için de
Ben olmasam da olur
Seni bir yumaga sariyorum yillardir

--->





Bitmiyorsun
Çaresizligim gün gibi asikar
Su olup çesmelerden akan güzelligin
Inceligin isik isik yüzüme vuran
Sen günes kadar sicak
Tabiat kadar gerçek
Sen bahçelerde çiçekler açtiran
Sudan, havadan, günesten yüce varlik
Sen, o tek sevgi içimde
Sen görebildigim tek aydinlik

Bir nefeste benim için al
Havasizliktan öldürme beni
Bulutlara, yildizlara benim için de bak
Susadim diyorsam
Bir yudum su içmelisin
Ben yorulduysam sen uyumalisin
Ellerim sevilmek istiyor
Saçlarim oksanmak istiyor
Dudaklarim öpülmek istiyor
Anlamalisin.

Agaçlarin yesili kalmadi
Gökyüzünün mavisi yok
Bu daglar o daglar degil
Rüzgarinda kekik kokusu yok
Kim bu çaresiz adam
Bu kan çanagi gözler kimin
Kaç gecedir uykusu yok
Gündüzü yok
Gecesi yok
Yok
Yok
Anladim
Sensiz yasanmaz bu dünyada
Imkani yok.

Ümit Yasar Oguzcan

 

0 yorum: