Gerçeğin Ötesinde Oyununun Tam Çözümü

Gerçeğin
Ötesinde
Tam Çözüm

Level Şubat 99 sayısıyla birlikte verdiğimiz tam sürüm oyun Gerçeğin Ötesinde'nin tam çözümü ile karşınızdayız
1. Bölüm
Irmak’ın odasından çıkınca, koridorun sonundaki odaya gidin. Burası Ayça’nın odası, sağ tarafa giderseniz Ayça’nın bilgisayarına girebilirsiniz, ama şimdilik buna gerek yok. Aynaya tıklarsanız gelecekte başınıza gelecekler hakkında minik ipuçları görüyorsunuz. Koridora geri dönün, karşıdaki diğer kapı ise Irmak’ın çalışma odası. Merdivenlere gidin, soldaki koridorun tavanında gizli bir kapak var, aklınızda bulunsun. Aşağı inin, polis dedektifiyle aranızda geçen diyalogdan sonra arkanıza dönün ve mutfağa girin. Hemen ayağınızın ucundaki yerde bir düğme var, onu alın. Yandaki kapıdan oturma odasına girin ve piyanonun üzerindeki nota kağıtlarını alın. Bu düğme sayesinde polis merkezine gidince dedektif ile konuşabileceksiniz. Evden çıkın, arabaya binin ve haritadan ablanızın ofisine gidin. Asistan kızla konuşun, daha sonra odanın sağ üst köşesine giderek dolabı açın ve pas çözücüyü alın. Arka kapıdan geçip, muayenehaneye girin. Masanın üzerindeki disket kutusundan ve masanın çekmecesinden çıkan anahtarları alın. İsterseniz polis merkezine gidip dedektif ile konuşun.
Evinize geri dönüp üst kata çıkın ve sağdaki koridora gidin. Sandığı çekin ve ablanızın ofisinden aldığınız anahtarla tavandaki kapağı açın. Tavan arasındaki sandıkta bir kitap var. Kitapta “Christian F. Bausch” isimli birisinden bahsediliyor. Aşağı kata inin ve arka bahçeye açılan arak kapıyı anahtarla açın. Posta kutusundan banka hesap cüzdanını alın. Evden çıkıp, haritada polis merkezinin dibinde gözüken bankaya gidin. Banka müdürü sizden ablanızın ölüm belgelerini istiyecek. Tekrar arabanıza dönüp avukata gidin ve avukattan ölüm belgelerini alın ama ona belgelerin mahkemece onaylanmış olup olmadığını sormayı unutmayın. Belgeleri banka müdürüne görünce, kasayı açabiliyorsunuz. Kasadan iki hastanın raporu çıkıyor. Siz önce Ömer’in evine gidin. Ömer ile konuştuktan sonra Abdullah Koparan’ın evine gidin. Etrafı biraz kurcalayınca Abdullah abi tepenize atlayacak heen kaçın.
Arabayla eve dönün ama o da ne? Abdullah sizi evinize kadar takip etmiş. Kapının önünde boğuşurken hemen yanınızdan şemsiyeyi alıp kafasına geçirin. Tam o sırada ablanızın nişanlısı Güvenç gelip adama kafa göz dalıyor. Artık evimizde kalamayız, o yüzden Güvenç’in evine gidiyoruz. O dışarı çıktığında evini biraz kurcalamakta fayda var. Mutfaktaki çekmeceden tornavidayı alın. Yukarı kattaki yatak odasında ablamızın kolyesini bulduğunuzda ise bölüm bitiyor. Dedektifin hazin sonunu gösteren demodan sonra, ikinci bölüme geçiyoruz.

2. Bölüm

Şimdi, Irmak’ın odasındaki o esrarengiz çantayı açmak zorundayız. Hasır sandığın içindeki çantayı alın , önce pas çözücüyü sonra da tornavidayı üzerinde kullanın (DİKKAT : Oyun burada bazı bilgisayarlarda takılabilir. Bölümün başından başlayarak bu sorundan kurtulabilirsiniz). Sandıktan çıkan dosyayı okuyun ve haritada yeni açılan NF Laboratuarlarına doğru yola çıkın. Kapıdaki görevli bizi içeriye sokmuyor, biz de konuşma sırasında ilk seçeneği seçtikten sonra onun bardağını aşırıyoruz. Bardağın üzerinde NACL yazıyor, bu sizin evdeki oturma odasında bulunan resmin arkasındaki kasanın şifresi. Size ilk şifreyi sorduğunda NACL, ikinci şifre olarak ise TUZ yazmanız lazım. Kasadan çıkan kağıtta NF Laboratuarında Erdal isimli birisinden bahsediyor. Eğer NF’ye gidip görevliye Erdal beyle görüşeceğinizi söylerseniz, içeri gireceksiniz. İleride soldaki odaya girip Erdal Bey ile konuşun. Dışarı çıkın ve hemen karşıdaki odaya girip, üzerinde B yazan dolabı açın. Burada Bausch’un dosyası var. Kendisi Batı Kimyasalların terkedilmiş deposunda. Arabanıza dönüp oraya gidin. Kapının yanındaki panele tıklayınca, zamanında cevaplamanız gereken üç soruyla karşılaşıyoruz. Eğer ölürseniz yeniden deneyebilirsiniz. Soruların cevapları sırasıyla 2-8-9. Kalorifer kazanının yanından demir çubuğu alın. Sola devam edip bağlı kızla konuşun. Demonun sonunda kendinizi bir buzdolabında buluyoruz. Levyeyi kullanarak camı kırın, yine levyeyi kullanarak kilidi açın. Yerdeği kapağı açmak için duvardaki paneli kullanın, burada oyunun kitapçığından doğru kelimeyi büyük harfle girmeniz gerekiyor. Kapak açılıp aşağı düşünce, sakın arkanızdaki duvarda bulunan göze tıklamayın, sağa gidin. En sağ alttaki tuğlaya tıklayarak gizli geçidi açın. İlerleyin ve şu ünlü Profesör Baush ile karşılaşın. İkinci bölümün sonu.

3. Bölüm

Peru’dan adama çıkmaz diye bir laf vardır ama biz yine de Peru’ya geldik. İlk iş üstünüzü değiştirmeniz gerekiyor. Hem de ortalık yerde. Elbiseyi alıp kendi üzerinize sürükleyin. 2. bilet gişesindeki broşüre bir göz atın. Burada yazan müzeye gitmeniz gerekiyor. Müzeye gelince içeriye girin ve görevliyle konuşun. Onu Amazonas ormanının yakınlarında bir yerde bulacağınız söyleniyor. Bir önceki odadaki haritaya bakın ve Amazonas ormanının üzerine tıklayın.
Ormanda Sannare’yi ararken başka birisini bulduk. Adamla konuşup İnka tapınağına gitmek için ikna ediyorsunuz. Tapınağın kapısına gelince ilk bölümde piyanonun üzerinden aldığınız kağıdı kullanarak bulmacayı çözmeye çalışıyoruz. Kağıt sadece kısa bir süre için görünüp kayboluyor o yüzden dikkat edin derim. İlk dört notayı doğru bir şekilde girdikten sonra kapı açılacak.



Doğru notalar Si-Sibemol-Mi-La yani en alt sıradaki en son nota, onun üst çaprazındaki nota, üst sıranın altında en sağda bulunan nota ve en alt satırdaki sağdan ikinci nota. Doğru şekilde notaları girebilirseniz kapı açılıyor ve içeriye giriyoruz.
Girdiğiniz odanın ortasında bulunan yıldızı kullanarak kapıyı açmanız lazım ama nasıl? Dikkat ederseniz yıldızın köşelerindeki şekillerin içindeki çizgi sayısı birer birer artıyor. En son köşeye ise sekize bölünmüş olan karenin düşmesi gerekiyor. Yıldızı doğru şekile doğru getirip el ikonuna basın. Açılan kapıdan girin ve üç yol ağzından sağdakine girin. Yol ayrımından sağa gidin. Buradaki inka mezarının başında bir bilmece var. Bunu çözmek için en üstteki sırada en dışta III gelecek şekilde çemberleri ayarlayın. Çıkan kırmızı kristali alın. Üç yol ağzına dönün, ileri gidin. Sağdaki iki kapıdan alttakine girmeyin. Üsttekine girin ve duvardaki kağıdın üzerinde aldığınız kırmızı kristali kullanın. Size verdiği ayı alın (AYI değil, ay). İsterseniz bir önceki odadaki aşağıda bulunan kapıya da girebilirsiniz, ama bence girmeyin sinir olursunuz. Oradaki yaratığı öldürmek için ilk seferde 5, ikincisinde 7, üçüncüde ise 11 kere yumruk atmak gerekiyor.
İnka mezarının bulunduğu odadan bir önceki odaya gelin ve soldaki yoldan devam edin. Kapının sağındaki kutuya ayı koyun (hayır, AYI değil !!!). Altından lavların aktığı dehşet bir yere geldik. Sağa doğru bir kere ilerleyin. GÖZ kırmızı yanmadığı bir anda üzerine tıklayıp kırın. Demolar silsilesinin ardından ablanızın kolyesinin eşini buluyorsunuz. Ama Cüco’da hakkın rahmetiyle bir oluyor. Ona ağlayayım derken katille karşılaşıyoruz (Kim olduğunu söylemicem). Demonun sonunda duvardaki simgeye tıklayın. Ruh-büyücü karışımı amcam ortaya çıkınca ejderhanın üzerinde iki kere yıldırım büyüsünü kullanın. Ejderha aşağı düşünce son büyü olan taşa dönüştürme büyüsünü de kullanın. Ve bundan sonra çıkan son demoyu zevkle seyredin.

Sinan Akkol

 

4 yorum:

  1. Unknown said,

    çok iyi bir tam çözüm olmuş eline sağlık. Ama ben 2.bölümde kapağı açmak için panele tıkladığımda bana sorular soruyo. Malesef elimde hiç kitapçık yok.

    on 25 Aralık 2013 09:50  


  2. Unknown said,

    Ne yapabilirim? Lütfen yardım edin!

    on 25 Aralık 2013 09:52  


  3. Unknown said,

    çok iyi bir tam çözüm olmuş eline sağlık. Ama ben 2.bölümde kapağı açmak için panele tıkladığımda bana sorular soruyo. Malesef elimde hiç kitapçık yok.

    on 25 Aralık 2013 09:52  


  4. Unknown said,

    Oyunu nihayet bitirebildim.

    on 23 Nisan 2016 08:02