Bir Anı

BİR ANI
Simdi bu benim hatun esine az rastlanir cinsinden bir hatun olur. Eskilerin "nevi sahsina münhasir" dediklerinden. Macerasi da boldur. 1993 yilindaydik. Uzunca bir dönem kullandigim Ford Taunus arabami bir beyaz Saab ile degistirmistim. Daha birkaç gün olmustu herhalde bir gece disari çiktik bir yerlere gezmeye gitmeye. Ben her ne kadar kredi karti filan gibi zimbirtilari bol kullanirsam da yanimda nakit para az oldumu pimpiriklenirim. Tam Sahray-i Cedit meydanindaki Is Bankasinin önünde durdum gecenin bir yarisinda. Herhalde yemege çikiyorduk ve de biraz da geç kalmistik. Hanima surdan biraz para çeksene dedim Bankamatigi gösterip. Homurdana homurdana indi. Benim bankamatik kartim olsa sen in diyecek de nakit para hazinemiz onun tekelinde. Genel kiyafet yönergesi abiye üzerine düzenlenmistir benim hatunun. Tabi bu düzenlemeyi yapan da bizzat kendisi. O gece de hatirladigim hafiften bir süslü kokos mertebesine ulasmis oldugu. O yüzden gece vakti yanlis anlasilip da uygunsuz teklifler almasin diye gözucu ile takipteyim. Allahtan bir dakika sonra önümüze yanasan beyaz bir Tempradan hanim hanimcik bir bayan inip o da Bankamatige gitti de telasim azaldi. O da geçti bizimkinin arkasina sira beklemeye basladi. Bizimkinin bir huyu vardir. su kollu kumar makinalarinda bile diyelim bir çekiste 20 jeton kazandi ise neme lazim diye biraz bekleyip birkaç da tokat atar makinaya. Belki bi 5 tane daha avantadan verir diye. Bankamatikten de parayi çekip makinaya hor davranmaya basladi. Nerde bu paranin faizi diyerekten. Alamayinca da sinirlenip söylene söylene arabaya dogru yürümeye basladi. Ben tabii ilk hücumu karsilamak üzere teyakkuz durumuna geçip hafif siper aldim. Gözucu ile düsmanin atis menziline girmesini izliyorum. Yanasti yanasti ama birden bire rota degistirdi. Söylene söylene önümdeki Tempraya yürümeye basladi. Ilk önce adama niye bu kadar yakin durdun filan gibi kizip benimd ilk hücumu savusturmami saglayacak diye bir sevinç dalgasi kapladi içimi ancak yürüyüs stili bana arabalari karistirdigini anlatiyordu. Uyarayim diye korka korka kornaya bir dokundum. Kafasini kaldirip kötü kötü bakti ve hedefine kararli adimlarla yürümeye devam etti. Kornaya bir kez daha bastim. Bu sefer ne söyledigini anlamak için dudak okuma uzmani olmak yetmez ayni zamanda küfür kapasitesinin de yüksek olmasi gerekirdi. Gene aldirmadi ve öndeki arabanin sag kapisini hizla açip kendini içeri atti. Benim saskin bakislarim arasinda sokak lambasinin isiginda kocaman ve kel kafasi paril paril parlayan adama dönüp söylendigini gördüm.
Bundan sonrasini onun agzindan aktarmam lazim.
- Tamam aldim parayi. Hadi yürü.
- ????
- Yürüsene be!! Baksana arkadaki pusta yiyecek sanki Korna çalip durdu pezevenk ben arabaya binene kadar.
- ????
- Bak hala çaliyor pust. Dur ben ne yapacam bak ona.
- ????
- Yürüsene be ne duruyorsun!! Bak selektörde yapiyor. Kavga mı çikartacan elin ibnesiyle. Yürü hadi.
Adam korka korka arabayi çalistirip vitese geçirip hareket edince ben ne oluyor yahu diye arabamla önlerine geçtim. Ben geçerken dudak hareketlerinden durumun hiç de iç açici olmadigini ayan beyan belli ediyordu hanim..
- Bak pusta geçerken bile bakiyor bana.
- ????
- Nasil açiliyordu bu arabanin cami siçayim bi çarkina da görsün.
- suradan hanimefendi.
- Aaaaaaa sen kimsin be?
Nihayet gördü herifi.
- Ne isin var senin bizim arabada?
- Ama hanimefendi bu araba benim vallahi.
- Neee. Kocam nerde peki?
- Bilmemki hanimefendi su korna çalan pust kocaniz olmasin.
- Dur. Dur surda be. Inecem ben.
- Hanimefendi zaten duruyorum.
Indi arabadan. Ben artik basima ne gelecegini filan umursamadan yerlere yatiyorum kahkahadan. Tam sirada adamin karisi geldi ve arabalarindan süslü püslü bir kadinin inip fiyatta anlasamamis bir tarzda kapiyi hizla çarptigini gördü.
Adamin yerinde olmak istemezdim dogrusu.
Yanarim yanarim güzelim Saabimi bir Tempra ile ve de lepiska saçli kocasini da bir kelle karistirdigina yanarim.
ekrem.gorur@

 

0 yorum: