Linux ile ilgili soru cevaplar -1

Selam,

NS 6.00 bariz bir sekilde Java üzerinde daha fazla hakimiyet sahibi. NS 4.xx
üzerinde Yahoo'da oyun oynamak hayal gibi bir sey. 6.00 ile tek yasadigim
problem 1-2 defa Applet loading yazdiktan sonra takilip kalmasiydi. Bu NS
6.00'in genel problemi gibi gözüküyor simdilik, acilista da benzer
gariplikler yasatabiliyor. Tecrübe ettigim kadariyla RAM ile ilgili bir
problem. En az 128 ile rahat ediyor, 256 ile sorunlar aza iniyor.

--
Iyi Calismalar
Serdar Soydemir


----- Original Message -----
From: "ErkaN"
To:
Sent: Sunday, July 15, 2001 3:01 AM
Subject: Re: [GL] Netscape ve Java-Appletler



Selam,,,


DoguilleriEkibi wrote;
>
> merhaba erkan....
>
> öncelikle sana şunu belirtmek isterimki netscape java-aplet lerde sorun
> çıkarır.
> kısa sana şöyel izah edeyim 1991 yılında netscape firması ve microsoft
> firması arasındaki tartışmadan sonra netscape firması java aplete benzer
bir
> sistem geliştirdi ve bununda adına ecma script dedi......
>
> bunedenle java apletler çogu zaman netscape tarafından sorun çıkarıır...


Birazcik cabalama ile J-Appletlerini bazilarini calistirabildik ama bazilari
calismiyor..
Mesela oyun olarak yazilmis bir kac J-Applet buldum internetten, denemek
amaci ile..
Bunlari donwload yapip localhosta calistirdigim zaman ilk önceleri
calismiyordu..
Simdi local hostdada calisiyor... Yani diyelim bir index.html dosyasinin
icinde bir tane J-Applet var.
Bunu localhorsta normal olarak gösteriyor ve bu J-Applet ile yazilmis oyun
hic bir sorun cikarmiyor.

Eger ben bu appleti Internette oynamaya kalkarsam yani o sayfaya gidip
calistirirsam asil sorun o zaman
basliyor. Saatlerce bekliyoz basinda , nezaman acilacak bu applet diye, ama
nafile..Sonuc yok..

Isin garip tarafi ayni Systemde Client olarak görev yapan Win2000 da
herhangi bir sorun yok.
Onda hic bir sorun olmadan hem internette hemde Harddisk üzerinde
J-Appletler calisiyor ( Win2000 icinde hem I-Explorer var, hemde Netscape)

Neyse yarin Pazar, biraz daha ugrasalim bakalim bu Netscape ile..Birde
Netscapenin en son versioynu ile deneme yapmak lazim..

Tesekkürler..
Saygilar...


erkaN

******

Selam,,,


DoguilleriEkibi wrote;
>
> merhaba erkan....
>
> öncelikle sana şunu belirtmek isterimki netscape java-aplet lerde sorun
> çıkarır.
> kısa sana şöyel izah edeyim 1991 yılında netscape firması ve microsoft
> firması arasındaki tartışmadan sonra netscape firması java aplete benzer bir
> sistem geliştirdi ve bununda adına ecma script dedi......
>
> bunedenle java apletler çogu zaman netscape tarafından sorun çıkarıır...


Birazcik cabalama ile J-Appletlerini bazilarini calistirabildik ama bazilari
calismiyor..
Mesela oyun olarak yazilmis bir kac J-Applet buldum internetten, denemek amaci
ile..
Bunlari donwload yapip localhosta calistirdigim zaman ilk önceleri
calismiyordu..
Simdi local hostdada calisiyor... Yani diyelim bir index.html dosyasinin
icinde bir tane J-Applet var.
Bunu localhorsta normal olarak gösteriyor ve bu J-Applet ile yazilmis oyun hic
bir sorun cikarmiyor.

Eger ben bu appleti Internette oynamaya kalkarsam yani o sayfaya gidip
calistirirsam asil sorun o zaman
basliyor. Saatlerce bekliyoz basinda , nezaman acilacak bu applet diye, ama
nafile..Sonuc yok..

Isin garip tarafi ayni Systemde Client olarak görev yapan Win2000 da herhangi
bir sorun yok.
Onda hic bir sorun olmadan hem internette hemde Harddisk üzerinde J-Appletler
calisiyor ( Win2000 icinde hem I-Explorer var, hemde Netscape)

Neyse yarin Pazar, biraz daha ugrasalim bakalim bu Netscape ile..Birde
Netscapenin en son versioynu ile deneme yapmak lazim..

Tesekkürler..
Saygilar...


erkaN

*******

merhaba erkan....

öncelikle sana şunu belirtmek isterimki netscape java-aplet lerde sorun
çıkarır.
kısa sana şöyel izah edeyim 1991 yılında netscape firması ve microsoft
firması arasındaki tartışmadan sonra netscape firması java aplete benzer bir
sistem geliştirdi ve bununda adına ecma script dedi......

bunedenle java apletler çogu zaman netscape tarafından sorun çıkarıır...

iyi akşamlar......
----- Original Message -----
From: ErkaN
To:
Sent: Saturday, July 14, 2001 4:47 PM
Subject: [GL] Netscape ve Java-Appletler


>
> Selam,,,
>
> Söyle ufak bir sorum var:
> Listemizdeki Rabun Kosar arkadasin yardimlari ile Netscapeye dönüs
> yaptim..Yazi karakterleri felan harika.
> Java Scriptler felanda calisiyor.
>
> YAni kisaca System söyle:
> RedHat 7.1 olan Pc Client
> Netscape Comminicator 4.76
> kaffe-1.0.6.3
>
> Bu systemde Java Appletlerin calismamasi sizce neden kaynaklanabilir ?
> Yada eksik olan herhangibir Paket dahami var ? Yoksa Netscape daha
> J-Appletleri belli bir versioyndan sonrami
> destekliyor ?
>
> Saygilar...
>
> erkaN


*****

Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-9
Content-Transfer-Encoding: 8bit



Merhaba,

> GL 1.1 de CommunigatePro (bence muhteşem) programını görmek isterdim. Eğer
> lisasn problemi yoksa. Bir de Wav-Mp3 editörü.

Communigate Pro'nun lisans sorunları var.

Hangi Wav-MP3 editörünü görmeyi isterdiniz? Özel bir program
var mı aklınızda ?

(GL 1.1 için başka önerisi olanlar varsa, bana _özel_ mektup atabilir mi?
Mutlaka okunacağından ve üzerinde kafa yorulacağından emin olabilirsiniz
:)

--
Görkem




****

CD Hazırlamak için daima ".ISO" formatını tercih edin çünki herşey hazır bir
biçimde sıkıştırılmış durumda nero,easy cd creator... türü programlar ile
kolaylıkla yazılabilir durumdalar..


----- Original Message -----
From: "Hüseyin ASLITÜRK"
To: "cem" ;
Sent: Saturday, July 14, 2001 6:26 PM
Subject: Re: [GL] gelecek ftp


>
> Ya aslında olurdu ama aynı CD'yi elde edemezdin ilk önce Linux için bir
boot
> disket imajı indirmen gerkirdi.(Aman a cdromdan kuru destekleyen olmasına
> dikkat.) Sonra CD yazım programından yeni bir BOOTABLE CD seçerdin sana
Boot
> disk imajı göstermeni veya boot disketini sürücüye takmanı isteyecekti
sonra
> birkaç işlemden . ve Bootable CD hazır. İçine istediğin gibi RPM leri
> yazabilirsin ama Eğer kendine özel bir disket hazırlamadıysan Kurulumda
RPM
> dosyalarını nerde arayacağına dikkat etmen gerek....Yani aynı dizin
yapısını
> kurman gerek
> Neyse zaten iso inrecekmişsin kolay gelsin.
>
>
> ----- Original Message -----
> From: "cem"
> To:
> Sent: Saturday, July 14, 2001 4:25 PM
> Subject: Re: [GL] gelecek ftp
>
>
> >
> > cevap için teşekkürler .... galiba en iyisi İSO indirmek
> >
> >
> > SAYGILAR
> > CEM


**********


Merhaba

> gelecek linux u şuanda indiriyorum İSO olarak değil rpm şeklinde
> bunları direkt cdye yazabilirmiyim ve kurulumda sorun çıkarmı.....

Evet, elinizde bir Linux yoksa sorun cikartabilir. Acikcasi Windows'ta bu
yazma islemini hic denemedim - CD'nin bootable olmasi icin Linux altinda
ozel bir kac islem gerekiyor. Bu nedenle mutlaka ISO dosyalarini indirmeye
bakin.

Iyi calismalar
Gorkem
Gelecek A.S

**********

Dediklerinizi Denedim Ama Olmadı. Başka Yolu Varmı?
-----Özgün İleti-----
Kimden: Caner Baydemir
Kime: gelecek-linux@gelecek.com.tr
Tarih: 14 Temmuz 2001 Cumartesi 12:32
Konu: Re: [GL] Mandrake ve Gelecek Linux



Cum 13 Tem 2001 19:49 tarihinde şunları yazmıştınız:
> Şu anda bilgisayarımda windows98,windows2000, Gelecek Linux ve Mandrake
7.2
> kurulu Bunlardan ben sadece tam olarak windowslarıma tam olarak giriyorum
> ama diğerlerine yani linuxlerime girerken bana şöyle bir soru soruyor.
> "Enter Runlevel:" diye bir soru soruyor. Bu arada Linuxler arasında ilk

Eğer siyah ekran girişi yapmak istiyorsanız 3, grafik ekran girişi yapmak
istiyorsanız 5 yazın. Aslında bu işlemleri /etc/inittab diye bir dosya
yapar.
Bakın bakalım o dosya sağlam mı?


> olarak Gelecek Linux'u kurdum daha sonra Mandrake 7.2 yi kurdu. acaba o
> satıra ne yazarsam normal bir şekilde girerim.

----------------------------------------
Content-Type: text/html; charset="iso-8859-9"; name="Eklenti: 1"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Content-Description:
----------------------------------------
-

*****

Selam,,,


yasindur wrote;
>
> Tekrar merhaba,
> afedersin donanimi unutmusum yazmayi,ama siradan ps2 iki telli bir mouse
ve
> klavyemde Acer marka bir klavye bu arada klavyem ikitane ikisinide denedim
> ama olmadi.kurulum sirasinda tanimasina ragmen klavye ve mouse neden
> bittikten sonra bööle bir sorun teskil etti annamadim.
> kisaca konfirasyon
>
> Celeron 266 cpu
> 256 Mb Ram
> 32 Mb NVidia Ekran karti
> Intel 440 LX Main board
> Surecom Ethernet
> 15 inç monitör
> Acer Klavye birde standart klavye var
> Mouse (standart)iki telli


hmmmm ..bu yukardaki donanima göre, en BÜYÜK zorluk Nvidia Karti gibi
görünüyor. Yani onuda
eger Grafik ortaminda ( X gibi mesela) calismak isterseniz cikartabilir gibi
geliyor bana...

Yani normal Shell alaninda, grafikli alana gecmeden, Maus veya klavye ne
gibi bir zorluk cikartabilir anlamiyorum,
Özelik ile Maus ile hic bir zorun cikartmamasi, hatta Shell alaninda Maussuz
bile calisabilirsiniz.( tabi zevk meselesi).

Büyük bir ihtimal ile bu klavyeler Türkce Klavye ( F-Klavye miydi ? ) ve
benim bu konuda bir fikir yürütmem imkansiz olur.
Bilmiyorum birde Q - Klavye ve Ingilizce olarak Setup yapma ve daha sonra
Türkceye cevirme imkaniniz varmi ?

Gercekten ilginc bir durum, klavye ve Mous'un setupda rahatca okumasina
ragmen, daha sonra hic bir sekilde klavye ve mous ile
size calisma imkani vermemesi..

Peki hic Q-Klavye ve normal Serial Mous(Com1 ' a takilan ) ile denediniz mi
?


Saygilar..

erkaN
--


***********


Selam,,,


Rabun Kosar wrote;

....[.cut]...
> hmm, umarim fena ceviri olmamistir.
> Tabi soran mi oldu ne gerek var diyebilirsiniz, yinede bunu paylasmadan
> edemedim. Herkesten benzer seyler bekliyorum ben kendi adima.
> Kolay gelsin, yeni fontlarla iyi surfler

Neden öyle düsünüyorsunuz ki ? Bence elinize saglik güzel olmus..Hep devam
böyle...

Biraz daha güzel bir düzeltmeler yaparsaniz sanirim Gelecek Sayfasindaki
Dökümanlar
bölümüne bile gönderip bir cok insanin faydalanmasini saglamis olursunuz...

Not: Benimde de isime yaradi, sizin yazdiklarinizdan kisaca okuyarak bende
uzun zamandir kurmadigim
Netscape ile artik calismaya basladim..Özellik ile Arial felan gercekten
güzel, harika bir olay...

Tesekkürler, tekrardan elinize saglik


erkaN


******


Selam,,,


KAAN DUZALAN wrote;

> gelecek linuxu problemsiz olarak kurdum ancak sambayı swattan bir
türlü
> yapılandıramadım.
> localhost:901 diyorum ama bulunamadı gibisinden mesajlar verdi..bende
gelecek
> linuxtaki belgeleri birdaha inceledim, fakat başaramadım...
> örneğin services yapılandırılmasına baktım, ancak belgelere göre eklenmesi
> gereken satırlar vardı, bir kaç yeri daha kontrol ettim ancak herşey
normal
> görünüyordu...


Swat o kadar sorun cikarmamasi lazim yapilacak bir kac degisiklik ile
calismasi lazim, mesela
asagidaki gibi kontrol edebilirsiniz:(Belkide # isaretlerini satir
baslarindan kaldirmayi unuttunuz )
File: /etc/services

# swat is the Samba Web Administration Tool
#
swat 901/tcp

File: /etc/inetd.conf

# swat is the Samba Web Administration Tool
swat stream tcp nowait.400 root /usr/sbin/swat swat


Yukardaki 2 Fileyi kontrol ettikten sonra , yani bunlar muhakkak vardir
orda, sizin yapacaginiz sadece # isretlerini satirbaslarindan kaldirmak.
Daha sonra systemi yeniden calistirmak , kisacasi reboot da
yapilabilir.(yada Inetd veya xinetd Demonlarini tekrar calistirabilirsiniz)
Daha sonra Netscape altindan söyle bir komut verebilirsiniz:

http://localhost:901
veya
http://Serverin_IP_numarasi:901

2 komutta size ayni seyi yapacaktir...

> aynı zamanda smb servisini smb.conf dosyasını yapılandırarak çalıştırdım.
en
> azından servisin çalıştığı uyarısını alabildim.
> fakat görsel olarak düzenleyebilmem için elimden geleni yaptım ama
> başaramadım...
>
> redhat 6,2 dede böyle oldu :-( bende mandrake kurdum ve oldu...
>
> acaba niye görsel şekilde yapamıyorum ? atladığım noktayıda
bulamıyorum....

> lütfen yardımcı olabilirmisiniz??


Görsel olarak aklima gelen Webmin ve Swat..KDE altindada calisabilen
KSAMBA( veya bunzenr birsey ) olmasi lazim.
Eger nerde ve ne gibi hata mesaji aldiginizi ayrintili yazarsaniz, sanirim
hatayi bulma imkani daha fazla olur...


Saygilar...

erkaN

******

Cum 13 Tem 2001 19:49 tarihinde şunları yazmıştınız:
> Şu anda bilgisayarımda windows98,windows2000, Gelecek Linux ve Mandrake 7.2
> kurulu Bunlardan ben sadece tam olarak windowslarıma tam olarak giriyorum
> ama diğerlerine yani linuxlerime girerken bana şöyle bir soru soruyor.
> "Enter Runlevel:" diye bir soru soruyor. Bu arada Linuxler arasında ilk

Eğer siyah ekran girişi yapmak istiyorsanız 3, grafik ekran girişi yapmak
istiyorsanız 5 yazın. Aslında bu işlemleri /etc/inittab diye bir dosya yapar.
Bakın bakalım o dosya sağlam mı?


> olarak Gelecek Linux'u kurdum daha sonra Mandrake 7.2 yi kurdu. acaba o
> satıra ne yazarsam normal bir şekilde girerim.

----------------------------------------
Content-Type: text/html; charset="iso-8859-9"; name="Eklenti: 1"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Content-Description:
----------------------------------------

**

3 yaz normal açılsın 5 yaz X window ile başlasın
6 yaz restart atsın.

----- Original Message -----
From: Cengizhan Atasoy
To: gelecek-linux@gelecek.com.tr
Sent: Friday, July 13, 2001 7:49 PM
Subject: [GL] Mandrake ve Gelecek Linux


Şu anda bilgisayarımda windows98,windows2000, Gelecek Linux ve Mandrake 7.2 kurulu
Bunlardan ben sadece tam olarak windowslarıma tam olarak giriyorum ama diğerlerine yani linuxlerime girerken bana şöyle bir soru soruyor.
"Enter Runlevel:" diye bir soru soruyor. Bu arada Linuxler arasında ilk olarak Gelecek Linux'u kurdum daha sonra Mandrake 7.2 yi kurdu. acaba o satıra ne yazarsam normal bir şekilde girerim.

****

Ilginize tesekkurler
Sorunumu windows yoluyla cozmek zorunda kaldim
image dosyalarinin hepsini diske yazdirip deneme ragmen linuxsa bir turlu
gecemedim. aslinda asil sorunum tarzanca bir ingilizcem olmasinda yatiyor.
Erkan beyin dedigi yontemleri de denedim hda ve hdb olarak degistirmeme
ragmen cozemedim.
Yeniden kurmak zorunda kaldim.
Aslinda yeniden kurmak istemiyordum cunku yaklasik olarak bir yildir linux
kullaniyorum ve gecenlerde bende nasil yaptim bilmiyorum ama radyo kartimi
bir seneden sonra ilk defa tanitmayi basarabildim. dedim ya nasil yaptim
bilmiyorum iste sorunum simdi burda yani radyo kartim icin tekrar ugrasacagim.
her sey icin cok tesekkur ederim
Sevgiyle kalin



---------- Forwarded Message ----------
Subject: [linux] acilis disketi
Date: Fri, 13 Jul 2001 14:55:03 +0300
From: "KAAN DUZALAN"
To: ersany@ixir.com


selam sorununu çözdünmü???

---------------------- Forwarded by KAAN DUZALAN/OPERASYON/TEKNIK/TELEON on
13.07.2001 14:50 ---------------------------


ersany@ixir.com on 12.07.2001 14:10:39

Please respond to linux@gelecek.com.tr

To: linux@gelecek.com.tr
cc: (bcc: KAAN DUZALAN/OPERASYON/TEKNIK/TELEON)

Subject: [linux] acilis disketi




merhaba mandrake 8.0 kullaniyorum
acilis disketim bozuldu ve mbr de silindi acaba yeni bir acilis disketi
olusturup linuxsa nasil gecebilirim.
Daha once boyle bir konu islenmisti fakat bir turlu bulamadim
yardimci olabilirseniz sevinirim
Tesekkurler


***********

 

0 yorum: